donderdag 24 januari 2013

Insha'Allah!



Insha'Allah....volgens Wikipedia betekent het 'bij Gods wil'

De Moslims hier geven er volgens mij toch wel een andere betekenis aan. De tuinman zegt het regelmatig tegen mij. Als ik hem bijvoorbeeld vraag om het gras te maaien dan antwoordt hij meestal: 'I will cut the grass tomorrow, Insh'Allah.

Hieronder vind je dan ook wat IK versta wanneer er hier iemand Insh'Alla zegt tegen mij:

Als ik eraan denk
Misschien
Als ik er zin in heb
Een andere keer
Ik hoop het!
Goodluck!
Dat had je gedacht!
Vergeet het!
Echt niet!
Nee
Als ik het niet vergeet



Dus wanneer er iemand hier zijn zin eindigt met Insh'Allah, dan weet ik al hoe laat het is ;-)






1 opmerking:

  1. Beste, wij gaan binnenkort een weekje naar Dubai (hotel Five Continents) om wat contacten te leggen en we waren wat aan 't googelen naar Belgen of Nederlanders die daar al verbleven. Zou leuk zijn om van hen te horen hoe het er eigenlijk allemaal aan toe gaat, wat er bvb zeker moet bekeken worden (en waar we zeker niet naar toe moeten), enz...Moesten jullie in de buurt wonen en ons wat wegwijs willen maken, zeer graag! Ons emailadres is: denis.verdijck@telenet.be en we zijn daar van 2 tot 9 mei. Veel plezier ondertussen, maar dat lukt blijkbaar wel volgens jullie blog. MVG Denis en Malika

    BeantwoordenVerwijderen