zondag 15 mei 2011

Naar de gynaecoloog

Even bellen en 2 dagen later kan je er terecht. Handig. Met een uitgebreid verslag in het Engels van onze lieve gynaecoloog uit België gingen Bram en ik naar dr. R. Sant. Een zeer vriendelijke en kordate vrouw. Alles werd doorgenomen en er werd een echo gemaakt. We zagen ons kleintje zwaaien!

Alles gaat goed en mijn buik wordt stilaan dikker. Bijgekomen ben ik nog niet, maar het gaat ondertussen al wel iets beter. Ik voel me alleen  's avonds na het eten nog erg misselijk en helaas geef ik om de 2 à 3 dagen nog wel een keertje over. Voor de mensen die gevraagd hadden om foto's van mijn buik door te sturen: zie hiernaast.


Omdat ik voordat we vertrokken 'misschien' besmet zou zijn met toxoplasmose (en dat dus uitgebreid onderzocht is nog in België) wilden ze nog eens opnieuw prikken hier. Ook mijn waardes van mijn schildklier moeten maandelijks onderzocht worden. (die werkt momenteel trouwens prima) Bij de rekening was ik wel verbaast dat we minder moesten betalen voor een consultatie aan de gynaceoloog dan voor het prikken van mijn schidklier en nog eens evenveel voor de toxoplasmose te bepalen. Raar, maar goed, toch voor de verzekering.

Twee dagen later kreeg ik telefoon dat ik weer op consultatie moest komen omdat mijn waardes voor toxoplasmose hoger waren dan normaal. (een probleem dat ik dus al 4 maanden heb en reeds onderzocht is geweest en reeds gebleken is dat er niets aan de hand is!) Toch moest en zou ik volgens de assistent weer langs moeten komen en kon het niet wachten tot over 3 weken.

Met dikke tegenzin (voor onzin) dus toch maar gegaan om van de gynaecoloog te horen dat wat er in België reeds was vastgesteld ook nu door haar is vastgesteld en dat er dus geen behandeling nodig is. Fijn! Wel niets nieuws voor mij, maar gelukkig wel niets hoeven te betalen :)

Dus nu volgende keer terug voor de 20 weken echo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten