donderdag 19 mei 2011

Ons huis!!!

Gisteren is het contract getekend! Dus het gaat allemaal door! We krijgen een fantastisch huurhuis! Voor iedereen die er nieuwsgierig naar is; kom maar kijken; we hebben een logeerkamer speciaal voor onze gasten. Ik ben deze week de ramen al gaan opmeten. Een pretje was dat niet, want het was er 42 graden binnen en geen elektriciteit, dus geen airco, maar wel allemaal werkmannen. De geuren van verf en zweet waren dus volop aanwezig en als zwangere vrouw (die alles nog eens 10 keer beter ruikt) was dit dus niet zo goed. Ook Olivia was erbij en die vond de netgeschilderde muren erg leuk om langs te lopen. Des te gekker gezicht ik trok terwijl ze dit deed des te leuker ze het vond. Gevolg dat ik na 30 minuten doodop van de hitte en Olivia onze 'Villa' maar snel weer verliet.


Het was wel super tof om weer eens binnen rond te kunnen kijken en even (heel erg even) in de tuin te kunnen staan. We hebben 4 mega grote echte palmbomen in onze tuin waar echte eetbare dadels aankomen. Helaas moeten we hier een jaar op wachten, want ze zijn net geplukt.





Met de afmetingen op zak ging ik naar de Ikea hier in Dubai. Lekker makkelijk, niet duur en leuk. Precies zoals bij ons. In het Ikea restaurant ging ik eerst snel een ontbijtje doen. Lekker makkelijk, goedkoop en zoveel keer koffie bijschenken als je maar wilt. Volgens mij heeft de crisis de Emiraties hier toch ook wel getroffen, want tegenover mij zat een sheik het ontbijtje van 4 dirham (nog geen 1 euro) in zijn eentje naar binnen te werken. 't Was een grappig zicht. Het was een geslaagd tripje naar de Ikea want ik heb gevonden wat ik wou en de Ikea zou de Ikea niet als ik niet ook nog heel wat meer bij me had dan op mijn lijstje stond :-))

Morgen vindt de beschrijving plaats en krijgen we waarschijnlijk de sleutel. De 22e en 23e komt onze container en worden onze meubels uitgepakt! Spannend en ik kijk er enorm naar uit. Ik ben erg curieus hoe Olivia gaat reageren als ze haar spulletjes en speelgoed weer ziet. En de honden komen de 24e!!! Ik hoop dat de hitte een beetje meevalt voor hun.

Foto's en een volgende update volgen vanuit ons nieuwe huis! (als internet aangesloten is natuurlijk ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten