zondag 15 mei 2011

Weetjes over Dubai

Er werd ons van te voren gezegd dat Dubai erg kindvriendelijk is en dat kan ik alleen maar beamen! Overal willen ze met haar bezig zijn en Olivia geniet van de aandacht. Er wordt trouwens soms gevraagd of mensen foto's mogen nemen van haar.

Het vreselijk verkeer waarvoor we gewaarschuwd waren, valt wel mee. Ik heb nog niet in de file gestaan (terwijl ik Olivia toch 's morgens vroeg naar de andere kant van Dubai moet brengen) en echt roekeloze Emiraties heb ik nog weinig gezien. Mijn eigen rijstijl heb ik wel wat aangepast en ik haal auto's vlot langs alle kanten in. Wel rijd ik meestal verloren als ik naar een nieuw gebied moet en calculeer dit ondertussen ook gewoon in.

In de supermarkt (er is hier ook een Carrefour) is alles te vinden. Van oude brokkelkaas die Bram zo heerlijk vindt tot appelflappen (te vergelijken met de Belgische, niet met de Nederlandse) maar zelfs 'banaantjes in yoghurt' die ik zo heerlijk vind. En gelukkig voor mij; genoeg alcoholvrije drankjes, fruitsappen en champagnes.

Het is hier inmiddels al echt wel te warm is om tijdens 11u en 16u buiten te komen, maar je altijd een mall op kan zoeken (er zijn er hier in Dubai geloof ik 50) En het is nog maar half mei!

Verder kan je hier in Dubai niet veel zonder je residence visa. Bram heeft die van hem ondertussen en ik geloof dat ik die van mij volgende week krijg. Je kan anders niet: een brievenbus openen (post wordt niet aan huis gebracht), een bankrekening openen, een gsm-kaart met een Dubai nummer krijgen (terzij je echt moeilijk doet zoals ik gedaan heb), een huis huren, een auto kopen en waarschijnlijk nog heel veel waar ik niet achter hoop te komen.

Voor de mensen die op bezoek willen komen; het is ongeveer 6 en een half uurtje vliegen en 2 uur tijd verschil in de zomer.(3 uur in de winter) Wanneer je dus om 22.30u belt vanuit België, dan bel je mij terwijl ik al ligt te slapen om 00.30u. Dit even voor de leuke die dat al gedaan hebben. Voor de bellers die hier toch wél rekening mee willen houden volgens onze gsm-nummers:
Bram: 055 200 83 82
Ingrid:055 28 42 051
Voor de rest kan je natuurlijk mailen of sk.... (wat hier eigenlijk niet mag, maar wel goed gaat!)

Het beeld dat wij van Dubai hadden voordat wij naar hier gingen klop niet qua kleding en het tonen van affectie. Je mag hier echt wel hand in hand lopen of elkaar een klein kusje geven. De emiraties doen dat zelf ook. En qua kleding moet je er gewoon niet ordinair bijlopen, maar al het andere is al snel goed. Er wordt vaak via borden in malls gevraagd om je met respect te kleden.

1 opmerking:

  1. Leuk om die weetjes over Dubai te leren! Dan blijkt toch dat sommige beelden van Dubai niet echt kloppen. Lijkt me op het eerst gezicht wel spannend zo'n verhuizing, maar zo te zien hebben jullie het wel naar jullie zin!

    BeantwoordenVerwijderen